RingUp ser till att patienterna alltid når sin vårdcentral

Capio Närsjukvård har enormt höga krav på sig när det gäller att hantera telefonservicen till sina patienter. RingUp/Mentor Tele har varit med och satt standarden för företagets telefoni, med en RVS -enhet som för närvarande omfattar 40-talet enheter och 1500 anknytningar.

Capio Närsjukvård driver 35 vårdcentraler i sex olika landsting/regioner. Företaget har omkring 1200 anställda, har drygt 320 000 listade patienter och träffar bortåt en miljon patienter per år.
– Telefonin är oerhört kritisk för oss. Vi måste alltid vara tillgängliga för exempelvis rådgivning och tidsbokning och därför är det skönt att vi nu har hittat och installerat en enhetlig lösning på alla våra vårdcentraler, berättar Daniel Olsson, vice vd för Capio Närsjukvård.
RingUp/Mentor Tele har samarbetat med Capio sedan 2001. 2007 skedde den första leveransen och installationen av RVS-lösningen och sedan i somras är det alltså den som gäller inom hela Capio Närsjukvård.
– Tidigare hade vi olika leverantörer i olika regioner, men nu kände vi att det var dags att ta ett samlat grepp. Vi har haft RingUp/Mentor Tele som leverantör i flera år och det har alltid fungerat bra. Dessutom är de ett personligt företag, som bryr sig om oss och om vår verksamhet. När de presenterade den här lösningen för oss var det inte något svårt val, menar Daniel Olsson.
– Hela huvudsyftet med den här investeringen är att vi ska vara tillgängliga och våra patienter måste alltid kunna nå oss. Tack vare RVS-lösningen kan vi exempelvis styra om telefontrafiken till olika mottagningar, när vi har toppar. Om man inte kan svara på en vårdcentral, så tar en annan vårdcentral samtalet istället.
– I och med en enhetlig plattform har vi enkelt skapat en standard och rutiner genom hela företaget. Den här lösningen underlättar enormt mycket i företagets kommunikation.
Peter Persson är kundansvarig säljare hos RingUp/Mentor Tele:
– Förutom till Capio Närsjukvård pågår flera installationer till övriga Capio-bolag.
– Vårt samarbete med Capio Närsjukvård har utvecklats till att omfatta så mycket mer än att vi bara är en leverantör av teknik. Tillsammans har vi skapat ett koncept där allt finns reglerat – från förstudie till installation, säger han.

RingUp/Mentor Teles lösning till Capio Närsjukvård innefattar :
• Stationära IP-telefoner • Dect-lösning • Mobila anknytningar • Call center-applikationer för tidbokning och sjukvårdsupplysning • Kundportal för ärendehantering och dokumentation • Hänvisningssystem • Telefonistfunktion • Tjänster för förstudie och projektering • Installation, programmering och driftsättning • Driftmöten

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår