Telefonin – ett redskap i Next Concept Groups marknadsföring

Med ”ett namn, en väg in” som utgångspunkt, började Håkan Gröön, vd för den snabbt växande kommunikationskoncernen Next Concept Group, diskutera telefonilösningar med RingUp/Telekonsult Syd i Växjö.
– Nu har vi en tydlig strategi externt, som även fyller en viktig roll internt. För oss är rätt använd telefoni numera ett redskap i vår marknadsföring, menar Håkan Gröön.

Next Concept Groups bredd av tjänster och produkter inom området marknadskommunikation är imponerande. I koncernen hittar du fem företag som jobbar med allt från CallCenter-verksamhet till reklambyråtjänster, events och upplevelser.
– Vår styrka är att kunna erbjuda en kontakt in på företaget även om kunden vill genomföra många aktiviteter. Vi kan hjälpa till ända från idéstadiet till genomförandet, oavsett hur många delar uppdraget innehåller. Samtidigt gör självklart de enskilda bolagen en stor mängd ”egna” affärer, berättar vd Håkan Gröön.
I takt med att bolagsgruppen växte snabbt, uppstod också behovet av ett enhetligt telefonsystem. Utifrån funderingen ”ett namn, en väg in” inledde Håkan Gröön diskussionerna med Mats Cesar på RingUp/Telekonsult Syd. Målet med översynen av telefonin var att skapa ett system där man enkelt kunde koppla och hantera samtal mellan de ingående bolagen.
– Från början var bolagsnamnen inte sammanhängande, men när vi samlade ihop alla under det gemensamma namnet ”Next Concept Group” tog vi också flera övergripande strategiska diskussioner, exempelvis om hur vi själva kontaktar våra kunder och hur de kontaktar oss. Ganska snabbt såg vi att telefonin utgjorde en helt central punkt, berättar Håkan Gröön.
Sedan en tid tillbaka är nu samtliga bolag samlade inom samma telefonisystem. Man har både mobiltelefoner och fasta telefoner, men det enda som kommuniceras utåt är ett och samma fastnätsnummer. Mellan bolagen kan man nu också enkelt koppla samtal samt svara på varandras telefoner om någon sitter upptagen.
– Internt har det knutit ihop företaget. Internkommunikationen är både enklare och billigare, men framför allt samlas vi nu mer som en grupp.
– Externt är förändringen också avgörande. Helt plötsligt är telefonin ett redskap i vår marknadsföring. Vi säljer tjänster i alla fem bolagen och då är telefonen väldigt viktig för oss.
– Jag måste säga att jag är mycket nöjd med lösningen och med det arbete som RingUp/Telekonsult Syd har gjort åt oss. Installation, service, drift – ja allt har funkat jättebra, avslutar Håkan Gröön.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår