Smidig telefoni i jätteorganisationen LRF

Lantbrukarnas riksförbund, LRF, är en organisation med drygt 168 000 medlemmar som äger eller brukar jord, skog och trädgård. Verksamheten drivs i bolagsform där Lantbrukarnas Ekonomi AB, LEAB är moderbolag till ett antal dotterbolag med en sammanlagd omsättning på drygt två miljarder. På huvudkontoret i Stockholm jobbar omkring 400 personer. RingUp/Engra Telecenter står för telefonin. Anders Hagner är telefoniansvarig på LEAB. Enligt honom handlar inte valet av telefonileverantör så mycket om kronor och ören, utan mer om att välja ett företag som kan leverera ett mervärde. Ett exempel kan vara att eftermarknaden är effektiv; att service och uppdatering fungerar. Men även tidsaspekten är avgörande:
– Snabba leveranser är också ett mervärde. Om vi får en ny medarbetare är det viktigt att han eller hon kan komma igång direkt utan att behöva vänta på självklara arbetsredskap som mobiltelefon, internet uppkoppling och mobilt bredband.

Finns i hela Sverige

Under LEAB:s tak i nns bolag som LRF Konsult som är ett redovisningsbolag för såväl LRF- medlemmar som för andra företag som vill anlita redovisningstjänster. Andra dotterbolag är exempelvis LRF Försäkring, LRF Media och LRF Samköp. Dotterbolagen sysselsätter cirka 3 000 personer och i nns över hela landet. När det gäller telefoni kan bolagen välja mellan två olika ramavtal. Det ena är RingUp/Engra Telecenter. – LEAB gör alla upphandlingar centralt, sedan kan de respektive kontoren välja fritt utifrån de egna behoven genom självständiga beställ- ningar. På huvudkontoret har vi dock valt att uteslutande samarbeta med RingUp/Engra Telecenter, säger Anders.

”Engragera” dig!

RingUp/Engra Telecenter har ett brett sortiment av telekomprodukter. Företaget har satsat på att bygga upp en produkthantering som gör att både inköp och hantering fungerar snabbt och kostnadseffektivt, vilket är en av huvud- anledningarna till att LEAB valt RingUp/Engra Telecenter som leverantör. Som avtalskund har LEAB tillgång till en rad olika tjänster som de lätt kommer åt via www.engra.se.

– Via hemsidan kan de själva hämta information om bindningstider, abonnemang och garantier. Genom denna tjänst som heter ”Engragera” får kunderna tillgång till en rad administrativa verktyg som ger kunden en total överblick av sitt mobiltelefonbestånd inklusive abonnemang. Med hjälp av detta verktyg kan de exempelvis ta ut rapporter, statistik och budgetunderlag, säger Göran Radojicic på RingUp/Engra Telecenter.
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår